MÁD Furmint multivertikális: kezdetektől napjainkig
Amikor Mád gondolt egy merészet...
Kovács Károly 2008-ban érkezett befektetőként Mádra. A Szent Tamás Kft-ben, MÁD néven álmodta meg a borvidék első komoly village-brandjét. Még annál is többet. Azóta igen sok bort átfejtettek az Első Mádi Borház alatt. A mádi palack megalkotása (2011) után nem sokkal kiszállt Ipacs Géza az allstar csapatból (a palack használhatóságának kérdésköreit rendesen elhúzva). Leköszönt az első borász, Balassa István, majd az egyik alapító oszlop Ifj. Szepsy István is 2018 végére. A 2019-es TokajGuide-ban már Mad Wine névvel szerepelnek. Emlékszem, 2012 körül még igen komoly tervekkel vágtak bele az alap Mád brand építésébe: nem csak újabb édesek és szárazak léptek be a termékcsaládba, de a borbárakhoz hangszerelt, tartályos Mád Furminttal konkrétan milliós palackszám megcélzása volt a középtávú vízió. Az első kiadást sokan szerettük: hirtelen mindenki hitt vagy hinni akart benne, hogy nagy volumenben végre megszületett Hegyalján egy sikeres alap száraz brand, ami nemzetközi siker is lehet. Lássuk, mi valósult meg ebből 10 év távlatából nézve...